شناسهٔ خبر: 222002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۵.۵ کیلومتر از محور فاریاب - زیارتعلی با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد ریال

افتتاح ۵.۵ کیلومتر از محور فاریاب - زیارتعلی2 ۵.۵ کیلومتر از محور مواصلاتی فاریاب – زیارتعلی با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل تردد در قطب کشاورزی منطقه، با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان هرمزگان، در آئینی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان ارشد استانی و محلی، ۵.۵ کیلومتر از محور مواصلاتی فاریاب – زیارتعلی با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل تردد در قطب کشاورزی منطقه، با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مجید سلحشور، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم ضمن تشریح مشخصات فنی این پروژه اظهار داشت: این مسیر با مشخصات راه اصلی و به طول ۵.۵ کیلومتر احداث شده که برای تکمیل آن ۱۷ دستگاه پل و ابنیه فنی اجرا شده است.

سلحشور با اشاره به اهمیت راهبردی این محور افزود: مسیر پیشین، جاده‌ای با مشخصات پایین راه روستایی و دارای قوس‌های خطرناک و حادثه‌خیز بود که با توجه به قرارگیری در یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان و حجم بالای تردد، ارتقای آن در اولویت قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان تصریح کرد: پروژه کلی این محور با هدف جایگزینی مسیر قدیمی و با مشخصات راه اصلی (عرض آسفالت ۱۰.۴ متر) در مجموع به طول ۴۱ کیلومتر در دستور کار است و بهره‌برداری از قطعه ۵.۵ کیلومتری اخیر، گام مؤثری در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز، کاهش طول مسیر و ارتقای ایمنی تردد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیل عبور و مرور، این پروژه با فراهم‌سازی دسترسی سریع‌تر به مراکز بندری و تجاری، نقش بسزایی در رونق فرصت‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل برای کشاورزان و فعالان اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.

شایان ذکر است این آیین با حضور محمد آشوری، استاندار هرمزگان، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، صفر صادقی‌پور، معاون عمرانی استانداری، مجید سلحشور، مدیرکل راه و شهرسازی استان، محسنی، فرماندار شهرستان رودان و سایر مسئولان اجرایی برگزار شد.